MALAYSIA Dag 1 Malaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van henrieenwilleke - WaarBenJij.nu MALAYSIA Dag 1 Malaka - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van henrieenwilleke - WaarBenJij.nu

MALAYSIA Dag 1 Malaka

Door: henrieenwilleke

09 Februari 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een rustige vlucht zijn we geland om 06:10 plaatselijke tijd.
Izani onze gids heeft ons van het vliegveld opgehaald,toen zijn we naar Mie onze prive taxichauffeur gegaan.
We zijn eerst nog even naar het Formule 1 circuit geweest want we kwamen er toch langs,een gelukje voor ons want de Formule 3 wagens waren een beetje aan het testen wat een hels kabaal gaf..
Toen naar Malaka doorgereden, daar hebben we de stad verkend na een tussenstop te hebben gehad langs de snelweg voor een kop koffie met een heerlijk gebakje bao pao.
In Malaka zijn zelfs ook nog Nederlandse invloeden te zien.
In Malaka zijn we nog op de rikshaw door chinatown gereden.
Nu ingechekt in hotel Equatorial in malaka en even aan het zwembad gelegen.
Om 19:00 haalt Izani ons weer op voor een lekker hapje eten en een rondvaart.
Nu even de laatste update van gisteren,het is nu 10:00 uur en gisteren hebben we heerlijk (wat heet,verrukelijke lokale portugeese gerechten). gegeten bij een lokaal restaurant in de portugese village genaamd 10.
Daarna de rondvaart met schitterende verlichting langs de route.
En uiteindelijk na een lange dag naar het hotel voor een heerlijke nachtrust.
Nu op weg naar Kuala Lumpur.