Dag 9 Chiang Mai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van henrieenwilleke - WaarBenJij.nu Dag 9 Chiang Mai - Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van henrieenwilleke - WaarBenJij.nu

Dag 9 Chiang Mai - Mae Hong Son

10 November 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Dag 9 Chiang Mai - Mae Hong Son

Opgehaald om half 8 voor het vervolg van onze rondreis.
We gaan verder naar het noorden met onze gids Toy en chauffeur Dang voor de komende 4 dagen.
Het lijkt wel of onze taxi bus zo uit de showroom gerold is.
Luxe leren fauteuil stoelen, audiosysteem met tv scherm, electrische schuifdeuren, hageltje nieuw.
Kortom een aangename reis de komende dagen aangezien het toch wel heel wat kilometers zijn.
Op naar de hoogste berg van Thailand 2565 meters hoog Doi international park.
Daar aangekomen bezoeken we eerst de kleinere waterval "Mae Klang Waterfall" en vervolgens de grotere "Wachirathan Waterfall".
Vooral de grotere, als je daar toch wat dichter bij wilde komen kreeg je wel een nat pak.
De rit voortgezet door de bergen met adembenemende uitzichten, vooral omdat het nu helder is wat de afgelopen dagen hier niet zo was volgens Toy.
Wat wilden we nog meer zien!! We hadden het over rijstvelden en hoe dat nu eigenlijk in z'n werk ging, dus op naar de rijstvelden.
Bij aankomst worden we direct welkom geheten door ......... ,een verschrikkelijke aardige jongen die rijst aan het slaan is.(Later bleek dat deze jongen geen tong meer had en maar 1 oog had).
Maar goed de vrolijkheid zelf en waarschijnlijk geen cent te makken, maar hij oogde oh zo gelukkig, toeristen kwamen daar niet zo veel dus hij had de dag van z'n leven (mooi om iemand zo te zien).
Maar we kwamen niet om te kijken volgens onze vriend, ik (Henrie) moest aan het werk om rijst uit de stengels te slaan.
Nou dat hebben we dan ook maar gedaan, en de beste man was tevreden met het resultaat ;-)))).
Daarna door naar de 2 Pagoden; Pagode 1 voor de Koning 30 jaar geleden gebouwd en 1 voor de Koningin 25 jaar geleden gebouwd.
Deze staan boven op bijna het hoogste punt dus weer schitterende uitzichten.
LUNCHTIME (ik hou ervan) lokaal gegeten nieuw record 4x hoofdmaaltijd 4x water + 1 extra noedle soep voor 140 bath, omgerekend z'on 3,5 euro.
Door naar Fern resort in Mae Hong Son. Dit keer geen hotelkamer naar klaine schattige huisjes
Heerlijk gelegen in de jungle van Thailand.
Gaaaaaaaaap ik zeg welterusten

• 10 November 2014 - 21:42

Jeroen En Ingrid:

Hoi Henry en Willeke,

Wat een mooi verslag om zo dagelijk bij te houden. Niet te lang dradig maar super omschreven.We hebben natuurlijk alle foto's even bekeken. Wat zullen jullie genieten!!!

We zouden zeggen blijf genieten en we blijven natuurlijk weer volgen!!!

Liefs Jeroen en Ingrid